WerkenWerkenWerken - Reisverslag uit Corryong, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu WerkenWerkenWerken - Reisverslag uit Corryong, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

WerkenWerkenWerken

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

22 Februari 2014 | Australië, Corryong

Via ons Mam krijg ik een hoop klachten binnen dat ik hier nondeju weer eens iets moet schrijven, dus bij deze. U vraagt, wij draaien. Zo'n knetter van een verhaal zal het echter niet worden, werken is niet zo heel spannend om over te schrijven.

Het hele werkrooster van vorig verhaal is uiteindelijk niks van terecht gekomen. John de brit is ontslagen (eerlijk waar, Britten zijn de meest luie mensen op deze aardbol), en t bedrijf zelf is ook niet in de beste staat. Bijna alles is kapot of werkt slecht, en zelfs in de wc ruimte zit een groot gat omdat een pallet dwars door de muur heen is gedonderd. Wat karton en duct tape eroverheen en weer verder.

De werktijden zijn elke week anders, soms 60 uur per week, soms 30. Een paar weken geleden was er zelfs twee weken geen werk. Die tijd heb ik gelukkig kunnen opvullen door te werken in die ene supermarkt die hier is. Stond ik dan aan de andere kant van de wereld de Huggies Ultra Dry Nappies bij te vullen. Maar je moet wat.

Gelukkig lijkt het nu weer aardig druk te zijn. We werken 12 uur per dag, en Wayne, de baas, is er zeker van dat er een hoop werk is voor iedereen tot tenminste begin april. Maar eerst zien, dan geloven. Mijn vlucht naar Nieuw Zeeland staat nu op 20 maart, dus hopelijk kan ik tot dan aan de gang blijven. Dan is het als het goed is afgelopen met werken voor de rest van de reis, dankzij het belachelijk hoge loon hier. Maar dat zijn zorgen voor morgen.

Naast veel werken is er ook nog wat vrije tijd. Voor Oud&Nieuw zijn we met de auto van Mo & Chris, 2 duitsers die hier ook werken (Moritz en Kristian, onmogelijk uit te spreken voor australiers) naar Sydney gereden (8 uur heen en terug). Van minder dan 1000 mensen in Corryong naar over 2 miljoen mensen in t centrum van Sydney was een heel verschil.
Er is hier een zwembad met gratis entree als het warmer dan 40 graden is, en in de buurt zijn een aantal bezwembare watervallen. Foto's komen er nog aan, ook van vorige verslagen :).

De mevrouw van de bieb waar ik nu zit heeft me al 2 keer in mn zij geport om me vriendelijk doch dringend te verzoeken te vertrekken omdat ze wil sluiten, en staat me nu heel venijnig aan te kijken vanachter de toonbank, dus doei :)

  • 22 Februari 2014 - 07:16

    Hermien Van Engelen:

    Hey Kees, wat fijn om weer eens iets van je te horen! Gelukkig maak je het goed en is je reis naar Nieuw Zeeland in zicht! Werk ze nog even en vergeet niet te genieten van alles om je heen! Dikke kus van de Engeltjes XXX

  • 22 Februari 2014 - 09:31

    Tom De Leeuw :

    hee kees een vraag hoezoo een pallet in de muur van de wc?
    maar volgens mij heb je het wel naar je zin
    groetjes en dikke xxxsen van tom :)

  • 22 Februari 2014 - 09:40

    Pleuni:

    Hee Keesie! Super leuk om je verslagen hiero te lezen!
    Have fun! Enne miss moet jij toch maar de journalistiek in..

  • 22 Februari 2014 - 09:40

    Moeders:

    Nou jongen, bedankt voor je verslagje. Nu kunnen ze in de klas bij Tom volgende week je blog weer eens n keer lezen. ( dus volgende keer svp geen gevloek meer in je verslag)
    We zijn erg benieuwd naar de foto's. Heel fijn om te lezen dat er ook een zwembad in Corryong is, dat wist ik niet. Dikke kus van ons allemaal en speciale groetjes van oma Toos, opa Killeke en oma Huubke XXX

  • 22 Februari 2014 - 09:42

    Tantel:

    Hoi Kees, leuk om weer wat van je te horen. De trip naar Nieuw Zeeland komt al goed in zicht, dat is fijn om te horen. Kom je nog wel toe aan genieten met al dat vele werken? Morgen is hier het krantenbal als voorloper op de carnaval.
    Merk je daar ook iets van carnaval, of doen ze daar niet aan????
    Succes met werken verder, en geniet ook van wat vrije tijd.
    Groetjes en dikke kus van ons allen

  • 22 Februari 2014 - 16:24

    Gonny Vortman:

    Hoi kees zo te lezen gaat t goed. Niet te hard werken. Dus nog even en dan naar nieuw zeeland, leuk hoor. Jij ziet zo wel wat van de wereld en geniet ervan. Hoe is t met je geld draai je er alles door of houd je nog wel iets over? Ga je in nieuw zeeland ook nog werken ? Ik zal ook een bedragje aan mama geven dan kan zij zorgen dat t bij jou komt.nog een hele mooie en fijne tijd en geniet ervan. Groetjes frits en gonny
    .

  • 22 Februari 2014 - 18:10

    Hennie:

    Hoi Kees heerlijk om je verslag te lezen.( moet je vaker doen ha ha ha). Hoe is het met je spierballen? Straks herkennen we je niet meer, komt er een grote gespierde brede vent terug. Kees zorg goed voor jezelf. Het gaat je goed. Geniet van alles wat je om je heen ziet en meemaakt !!!!!. . Hele dikke knuffel van ons. Hans, Hennie, Marvin en Mike. xxxxxxx

  • 22 Februari 2014 - 23:37

    Marjan De Leeuw:

    Hallo Kees. heel fijn om weer een verslagje te kunnen lezen van jou. Je maakt flink wat uren zo te horen,en dan ook nog een heel hoog loon. Jij moet toch wel stinkend rijk terugkomen wor. Ik hoop dat je ook nog wel een beetje kunt genieten van de omgeving en het mooie weer daar. Geniet ervan als je straks naar Nieuw Zeeland gaat en maak een stel mooie foto's daar. Groetjes van alle leeuwkes hier uit de sintannatroonstraat.

  • 23 Februari 2014 - 08:45

    Gerda Wijgergangs Van Hooft :

    Ha die Kees
    Jaloers dat ik ben!
    Nog benieuwder ben ik naar je verslag uit
    Nieuw Zeeland. Een mooier land bestaat niet in mijn ogen.
    Nieuw zeelanders zeggen zelf. God heeft Nieuw-Zeeland geschapen
    met alles wat mooi is, bergen, fjorden
    Tropische wouden en tropische kusten.
    Alles hebben ze, behalve woestijn en daar heb je toch niks aan.
    Jammer van de breuklijnen in de aardkorst.
    Het zal ooit ten onder gaan zoals het is ontstaan,
    Maar om het maar is op zijn Driels te zeggen:
    Oe bek valt open! Zo mooi!

  • 23 Februari 2014 - 11:10

    Almiqui:

    Haha zo mooi hoe je in detail treedt met het bijvullen van de luiers! Ik kan me ook niet voorstellen hoe hard je wel niet werkt elke dag!! 60 uur in de week? Ik zou al dood neergevallen zijn met 40 graden zon erbij! Nog veel succes lieve schat en probeer er ook nog van te genieten xxx almiqui

  • 11 Maart 2014 - 08:40

    Oma Huub:

    ha die kees ik zit momenteel op kleine tom te passen om halfnegen dinsdags s'morgens in maart mama rinus heeft mij vanmorgen wakker gebeld om op te komen passen. sprong op de scoter en ben hier razent snel naar toegereden want onze tom is te ziek om naar school te gaan. ma moes werker en pa ook. we gaan nu de puzzell maken van europa (300 stukjes). nog heel veel groeten van oma huub en oma dentaan jou.
    ps: tom schrijt dit en oma zit naast mij te vertellen XXX :) :D. groetjes oma en tom

  • 13 Maart 2014 - 21:21

    Berta Heslenfeld:

    Hé Kees
    Wat leuk al die berichtjes die jouw familie en bekenden aan je sturen..en voor ons erg leuk om weer iets van jou te lezen... Nog niet eens meer een week... dan ga je naar Nieuw Zeeland!!
    Lijkt me Súper.. dus nog even werken en...dan ...Geniet van alles wat je maar tegen komt op je reis...en lekker veel foto's maken!!
    Dit is een ervaring, die niemand je straks meer afneemt!!

    groetjes Berta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

AUSTRALIË BBQ MATE

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 1084
Totaal aantal bezoekers 18460

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2024

Thuis

06 November 2013 - 10 Juli 2014

Australië 2013/2014

Landen bezocht: