nooit meer werken! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu nooit meer werken! - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

nooit meer werken!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

31 Maart 2014 | Australië, Melbourne

T zit erop! 16 weken , waaronder een paar van de meest vermoeiende weken in mn leven tot nu toe, in een afgelegen dorpje en een stoffige fabriek. Desalniettemin een ervaring rijker, een flink gespekte bankrekening, 2nd year visa gehaald, en vrienden voor het leven gemaakt.

Vanochtend ben ik met de bus naar Albury gegaan, waar ik dit nu met de zon op mn bol zit te typen. Over een flink uur vertrekt mijn trein naar Melbourne, waar ik een paar vrije dagen heb voor mijn vlucht naar Nieuw Zeeland op donderdag (3 april). Ik kom aan in Melbourne om een uur of half 5 in de middag, perfecte tijd voor een uitgebreid diner bij de MacDonalds! Bijna 4 maanden zonder mac heb ik volgens mij nog nooit eerder moeten doorstaan.
Ik ga ook op zoek naar zo'n Thaise massagesalon of hoe je zoiets ook noemt, om mijn arme toegetakelde lijf wat ontspanning te geven na alle noeste arbeid. En een (regen)jas is misschien ook geen overbodige luxe in NZ.

Hoe en wat omtrent Nieuw Zeeland heb ik nog geen idee van, heb al wel gemerkt dat plannen niet een van mijn sterkste punten is. Dus dat zien we donderdag wel denk ik. 6 mei vlieg ik vanuit Christchurch (zuidereiland, die stad met al die aardbevingen) terug naar Perth, aan de westkust van Australië. Dan heb ik een kleine 3 maanden in Australië voor ik weer terug naar Nederland vlieg. Als het goed is hoef ik in die drie maanden niet meer te werken, of ik moet mn geld er wel heel snel doorheen jagen. Ik zit er aan te denken om daar een auto te kopen, aangezien dat toch een stuk meer vrijheid geeft dan t openbaar vervoer. Maar dat is allemaal nog ver weg. Eerst een Diner bij de mac en een Thaise massage :)

  • 31 Maart 2014 - 07:38

    Marjan De Leeuw:

    ha die Kees nou het gaat zo snel joh, je bent alweer 4 maanden weg. Ik hoop dat je het tot nu toe super naar je zin hebt gehad en nu nog lekker 3 maanden genieten in nieuw-zeeland. maak er nog een leuke tijd van daar en tot augustus. De groetjes van alle leeuwkes hier.

  • 31 Maart 2014 - 13:36

    Gvortmandelleuw20@gmail:

    Hoi kees leukmiets van jou te horen. Wij wensen jouveel plezier in nieuw zeeland. Geniet van je massage envan je vakanie dat heb je nu wel verdiend. Het allerbeste en nog fijne maanden. Succes met t autootje. Tot ziens en een fijne verjaardag.

  • 31 Maart 2014 - 13:42

    Gonnyvortmandeleeuw@gmail:

    Hoi kees leuk iets van jou gelezen te hebben. Dus je heb je portemonnee goed gespekt en hard gewerkt en nu heef je lijf rust nodig. Fijne vakantie in nieuw zeeland en geniet ervan. Fijne verjaardag daar. Het allerbeste kees entot ziens.

  • 01 April 2014 - 07:40

    Moeders:

    ha die keesie, t zal wel een 1 april grap van je zijn, maar volgens mij is het donderdag 3 april haha.
    ik zag dit verhaal vanochtend pas en ik moet zo gaan werken dus heb nu niet veel tijd om te schrijven. hoop dat je "diner" bij de mac heerlijk was evenals de massage haha. dikke kus en liefs van pa, tom en mij xxx

  • 01 April 2014 - 07:57

    Tom:

    kees ik wil mee
    naar mac-drive en als je terug bent dan gaan wij met de nieuwe auto naar de mac-drive
    :O
    droetjes tom je broertje in de nederlands :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 01 April 2014 - 10:31

    Mirijam:

    Hey Kees, heerlijk om weer wat van je te lezen en nog beter dat het zo goed met je gaat en -ondanks alle noeste arbeid- zo aan het genieten bent. Leuke plannen, inderdaad maar eens kijken hoe het allemaal loopt, you never know.... Goeie reizen, de Mac maaltijd zal nu al wel achter de kiezen zijn, vast ONTZETTEND van genoten hahahaha en is de massage ook gelukt??
    Nou, hele voorspoedige reis en we horen je wel weer vanuit Nieuw Zeeland.
    Groetjes vanuit nederland X

  • 01 April 2014 - 11:05

    Hettie Peffer:

    Hè Kees,nou je hebt het verdiend,je hebt er hard voor gewerkt. Heel veel plezier in Nieuw Zeeland. Langs deze weg wil ik je toch alvast feliciteren met je verjaardag ,Hans en ik gaan volgende week naar Marielle toe in zuid Afrika.
    Sander heeft ook een andere buddy gevonden,dat is voor hem wel leuk,want hij mist je wel.

  • 01 April 2014 - 13:46

    Astrid:

    Hey Kees, Goed dat je het naar je zin hebt en denk eraan dat je aan de goede kant rijd daar! En in Christ Churche dan weet je dat je daar welkom bent bij mijn broer! Geniet ervan gr astrid

  • 02 April 2014 - 00:25

    Tantel:

    Hoi Kees, ben net terug van 1weekje kaap verdie, en lees jou verslag. Die Big Mac zul je ondertussen al wel op hebben en waarschijnlijk smaakt die naar meer. En zo te horen gaat dat de komende tijd ook wel lukken. En die Thaise massage hoe is die bevallen, is die aan te bevelen. Die spierballen die je de afgelopen maanden hebt gekweekt zijn ondertussen alwel weer los gemaakt?? Ik zag op een fotootje bij jullie mam dat je ook een nieuw kapsel hebt. Kennen wij jou nog wel terug als je over maanden weer voor ons staat. Gespierd, bruin en een geheel nieuwe look. ( van tevoren even een fotootje sturen ) verder wens ik je heel veel plezier in Nieuw Zeeland en geniet lekker van de vakantie die je zekers te weten verdiend hebt. Groetjes en dikke kus van Tantel en de anderen

  • 02 April 2014 - 00:25

    Tantel:

    Hoi Kees, ben net terug van 1weekje kaap verdie, en lees jou verslag. Die Big Mac zul je ondertussen al wel op hebben en waarschijnlijk smaakt die naar meer. En zo te horen gaat dat de komende tijd ook wel lukken. En die Thaise massage hoe is die bevallen, is die aan te bevelen. Die spierballen die je de afgelopen maanden hebt gekweekt zijn ondertussen alwel weer los gemaakt?? Ik zag op een fotootje bij jullie mam dat je ook een nieuw kapsel hebt. Kennen wij jou nog wel terug als je over maanden weer voor ons staat. Gespierd, bruin en een geheel nieuwe look. ( van tevoren even een fotootje sturen ) verder wens ik je heel veel plezier in Nieuw Zeeland en geniet lekker van de vakantie die je zekers te weten verdiend hebt. Groetjes en dikke kus van Tantel en de anderen

  • 02 April 2014 - 00:27

    Tantel:

    Oeps nu staat het er ineens 2 keer, sorry

  • 02 April 2014 - 09:50

    Jacqueline:

    hey keesje

    hoe is het down under?
    ik zag dat je nooit meer ging werken ,nou is nooit wel heel lang!
    ben nu bij jullie mam ,ik mis de rotzooi wel een beetje ,ben nu gewoon een half uuur eerder weg!
    ik hoop dat je het geweldig naar je zin hebt daar ,maar dat zal wel
    de kapper doet oook goed z,n werk?!
    mog meer nederlanders ontmoet ,of mss eeen leuk australisch vriendinnnetje
    geniet er nog maaar even van en veeel ervaring op doen!


    groetjes jacqueline

  • 02 April 2014 - 23:40

    Erica Grandia :

    Hoi Kees . Eindelijk tijd voor je om te gaan genieten ! Dus geniet maar van je lang verdiende Mac en je thaise massage . Maar geniet vooral van Nieuw Zeeland en Australië Ik kijk al weer uit naar je nieuwe verslag !
    Heel veel groetjes , ook van de rest van de fam
    Houdoe Erica

  • 05 April 2014 - 13:10

    Oma Huub:

    ha die kees even een berichtje van oma, ik heb net kippensoep op die in de reclame is bij de MCD.
    heb je al een liefje gevonden,want alleen is maar alleen (je begrijpt wat ik bedoel).
    ik ben benieuwd hoe je met je lange benen in de tent past anders leg je ze buiten
    12 april komen alle opa's en oma's taart eten.
    de cadeau'tjes komen ook 12 april aan van oma en oma en tante gontje(bij elkaar)
    veel liefs oma huub!!!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 11 April 2014 - 14:03

    Ries En Antoinette Coset:

    Kees,
    Het is hier nu vrijdagmiddag 11 april rond 14.00 uur maar bij jou is het nu zaterdag 12 april en dus
    ben je jarig .Van harte proficiat met je 19 jaar. geniet van deze dag samen met je vrienden.
    Verder hopen we dat je het heel erg naar je zin hebt en van alles zoveel mogelijk geniet, van al het
    mooie van Nieuw Zeeland zoals de natuur,( en er zijn beslist ook leuke meisjes.)
    De tijd gaat snel gebruik hem wel, voor je er erg in hebt ben je weer thuis in Kerkdriel
    Liefs van Antoinette en Ries

  • 15 April 2014 - 09:38

    Mart En Marjo De Rouw:

    Hi Kees, ken je wel niet maar hoorde van astrid van de kammen dat je een zoon van haar vrienden bent. Zo ALS je nog in Christchurch komt laat het even weten en je bent van Harte welcome

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

AUSTRALIË BBQ MATE

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 979
Totaal aantal bezoekers 18477

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2024

Thuis

06 November 2013 - 10 Juli 2014

Australië 2013/2014

Landen bezocht: