Melbourne, Noordereiland & Jarig! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu Melbourne, Noordereiland & Jarig! - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

Melbourne, Noordereiland & Jarig!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

13 April 2014 | Nieuw Zeeland, Wellington

Ik zit hier met een lichte kater naar mijn scherm te staren, en ik heb geen idee hoe te beginnen, 39 minuten de tijd op deze computer, dus dan maar zo :)

Melbourne is een hele 'artistieke' stad, bij gebrek aan een beter woord. Veel kleine graffiti straatjes volgepropt met cafeetjes en barretjes en zusjes en zootjes, en veel straatmuzikanten (echte muzikanten, geen halve garen die op een banjo staan te hengsten). Het was ook nog lekker warm in de dagen dat ik er was. De Thaise massage is een Zweedse massage geworden, zeker een aanrader.

Mijn vlucht naar Nieuw Zeeland had ik in eerste instantie bijna gemist, door een zeurderige check-in-mevrouw die met niks anders dan een geprinte versie van mijn complete e-ticket genoegen nam. Eenmaal in het vliegtuig kreeg ik van een stewardess om een of andere reden een enternainment-tablet aangeboden voor tijdens de vlucht, en een 10 dollar voucher voor wat te bikken in het vliegtuig. Nergens voor betaalt, maar kon er niet om klagen :)

Op het vliegveld in Auckland kwam ik Daniel en Sarah tegen, twee backpackers die voor een maand een busje met een uitklapbare tent op het dak hebben gehuurd. Later in het hostel waar we voor een nacht verbleven Freddie ontmoet, die ik eerder via Gumtree (australische marktplaats) had ontmoet. Eric is een jongen die ook die nacht in het hostel was, en hij heeft met Frederik een auto gehuurd voor dezelfde periode. De volgende dag ook nog Pia opgehaald die Daniel via Gumtree had ontmoet. Dus reis ik momenteel met Daniel(Nederlands), Freddie(Duits), Sarah(Duits), Pia(Duits), Eric(Nederlands), Frederik(Deens), een busje en een auto :)

Nieuw Zeeland is prachtig. Wel godvergeten koud af en toe, vooral boven op de Tongariro Berg (Mordor) die we beklommen hebben. Het Noorden was nog lekker warm, maar aangezien we naar het zuiden rijden word het alleen maar kouder. Naast bovenstaande berg onder andere naar Cape Reigna (het meest noordelijke punt van Nieuw Zeeland), Bay Of Islands, Hot Water Beach, Hobbiton, de Waitomo Caves, en de Surf Highway gereden.

Mam dit stuk hieronder mag je niet lezen.
In Hot Water Beach ben ik bijna verzopen. Het idee van het strand is dat er een hete vulkanische steen relatief dicht bij het aardoppervlak ligt, precies onder het strand. Bij eb kun je dan een gat graven, dat opvult met heerlijk heet water. Helaas kwamen wij aan bij vloed, dus gingen we maar een eind zwemmen, de bordjes met 'high waves' en 'strong current' negerend. Zo zijn we er dus achtergekomen dat de bordjes in Nieuw Zeeland niet zoals in Nederland zijn. Adviessnelheid 50 in een bocht is ook echt 50, en 'strong currents' zijn dus echt heel sterk. Bij toeval zagen we de avond daarna een artikel in een krant over een Duitse toerist, die de dag daarvoor op precies dezelfde plek echt bijna is verzopen, en met een hoop water in zijn longen naar het ziekenhuis is gevlogen met een traumahelikopter.

Mijn verjaardag (bedankt iedereen voor alle appjes/smsjes/facebookberichtjes/belletjes) hebben we in Wellington, de hoofdstad, gevierd, met een heerlijke taart, een mango en een ananas, lang verhaal. Vandaag zijn we met de ferry naar het zuidereiland gevaren, en vanavond een lekkere BBQ. Morgen naar het Abel Tasman National Park, en overmorgen met dolfijnen zwemmen!

• 12 April 2014 - 08:18

Hebbie, Hans, Marvin En Mike:

Hoi kees..

Proficiat !!! Wij gaan straks bij je pa en ma op jou 19-de verjaardag proosten op geluk in goede gezondheid . Wat een mooie tijd maak jij daar mee. Wij zien prachtige maar ook gezellige foto's via je ma voorbij komen .(mooi kapsel) Super leuk! Kees let je wel goed op jezelf ! Blijf genieten van alles om je heen. Hele dikke knuffel / kus van ons.

• 12 April 2014 - 08:26

Hennie :

Hebbie is Hennie ha ha ha . Had je waarschijnlijk wel begrepen.
    Dikke kus ook van hans, marvin en mike.

• 12 April 2014 - 09:42

Marco Hermien Jasmijn En Jasper:

Lieve Kees, van harte gefeliciteerd met je verjaardag kerel! Wel bijzonder om in het verre Nieuw Zeeland je verjaardag te vieren met nieuwe vrienden om je heen. We zien aan de foto's die voorbij komen dat jw het prima naar je zin hebt en geniet van alles wat je meemaakt. We wensen je nog een superleuke tijd, dikke kus van ons alle vier! X

• 12 April 2014 - 09:50

Moeders:

ha ha, toch gelezen, maar aangezien je dit stukje hebt geschreven en ik je vannacht in levende lijve op skype heb gezien, weet ik dat je niet "verzopen" bent :) je kater zal best behoorlijk zijn, aangezien je voor t bovenstaande stukje de volle 39 minuten nodig hebt gehad. hoop dat je na ons skypegesprek nog wat geslapen hebt, je had t nodig hihi
    ik ben bezig met de brunch voor opa en de oma's. we hebben ook een glaasje voor jou op tafel gezet, dat glas dat je ooit van Ries en Antoinet hebt gehad, dus je kunt toch straks een beetje met ons proosten!! hopelijk slaap je vannacht wat meer uurtjes dan je afgelopen "verjaardagsnacht" en is de zee een beetje rustig op de Ferryboot, aangezien we geluiden horen van een orkaan aan de Noord-Oost kust van Australie. als er vandaag wat zon in Kerkdriel wil schijnen, zal ik proberen die naar jullie kant te sturen, balen van dat slechte weer, maar....je hebt nu wel plezier van je regenjas.
    geniet ze op het zuidereiland en alvast lekker slapen voor straks
    dikke kus van pa, Tom en mij, en je krijft de felicitaties van half driel en van TTT / Engelien en Marga :):):)

• 12 April 2014 - 10:18

Mary Van Dulmen:

Hey Kees,
    Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag!!
    Je hebt het goed naar je zin zie ik.
    Je moeder zal het onderste stuk wel niet gelezen hebben denk ik.?1?!
    Gelukkig kan je het nog na vertellen.
    Op naar de volgende spannende en leuke avonturen.
    Groetjes Mary

• 12 April 2014 - 10:36

Arno En Diana Schuurmans:

Hoi Kees,
    Gefeliciteerd met je verjaardag.
    Zo te lezen maak je het goed daar geniet van de tijd die je daar nog hebt.
    Heel veel groetjes.
    Arno en Diana Schuurmans

• 12 April 2014 - 11:25

Gerdie Van Doornmaal:

Hoi Kees, getipt door je trotse moeder ben ik vandaag je reisverslagen gaan lezen. Nu ben je vandaag ook jarig, van harte gefeliciteerd! Wat kun jij heerlijk schrijven en wat 'stralen' je stukjes! Geniet van komende tijd en vergaar steeds meer prachtige herinneringen! Groetjes, Gerdie ( meelevende Drielse:-))

• 12 April 2014 - 12:03

Erna, Hans, Tijn En Cas:

Hoi Kees,
    Hartelijk gefeliciteerd nog met je verjaardag. Ik lees dat je een goede doop hebt gehad. Gelukkig kun je het na vertellen. Hopelijk heb je nog een keer ergens een paar minuten om de rest van je reisverslag te vertellen. Geniet van het (denk ik) mooie Nieuw Zeeland. Gezellig om met zo'n hele club te reizen.
    groetjes van ons allen.

• 13 April 2014 - 10:08

Almiqui:

Hee cheese, nog gefeliciteerd!! Leuk om te lezen dat je een hele groep vrienden hebt gemaakt.. Kan ook niet anders met jouw persoonlijkheid! Haha
    Jammer van die computertijd, had wel meer willen lezen.
    Groetjes

• 16 April 2014 - 14:18

Tantel:

Dat word heel erg leuk binnenkort met dolfijnen zwemmen!!!!
    Ik vond het een geweldige ervaring, om nooit te vergeten.
    Geniet ervan en vergeet niet om foto's te laten maken.

Heel veel groetjes en dikke kus. Tantel

• 16 April 2014 - 18:58

Jack De Leeuw:

hee knilles, het is weer bijna een week geleden maar toch nog van harte, zoals ik nu lees is je vakantie nu dan toch echt begonnen , geniet er lekker van enjoy.
    groetjes ome Jack,
    oja je krijgt ook nog de groeten van je collega's