Buurman met de slechte knie & Albury - Reisverslag uit Albury, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu Buurman met de slechte knie & Albury - Reisverslag uit Albury, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

Buurman met de slechte knie & Albury

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

08 December 2013 | Australië, Albury

Het bleek toch niet te mooi om waar te zijn, morgen zit ik in de bus richting Corryong voor m'n eerste baantje in Australië!

M'n eerste Australische dollars zijn ook verdiend. Maandag werd ik om half 9's ochtends wakker gemaakt door de Canadees met de vraag of ik 40 dollar wilde verdienen. Ik snel m'n bed uit, ontbijten en naar buiten. Stewie (de Canadees) was aangesproken door de manager van Billabong, of hij de buurman van het hostel wilde helpen een antiek meubelstuk te verhuizen. En of hij nog iemand wist, want er was twee man voor nodig, omdat de buurman een slechte knie had.
Zodoende zat ik om 9 uur 's ochtends naast stewie en de buurman met de slechte knie in een transport busje. Het stuk antiek moest van het oude huis van de zus van de buurman (kast van een huis), naar het nieuwe huis (een nog veel groter huis).
Al met al anderhalf uur verder, en 40 dollar rijker. Toch leuk.

De dag daarna nog naar Manly Beach geweest (heel erg mooi, foto's volgen (zal even duren, is een langdurige en irriterende klus op deze site)), en zaterdagochtend uitchecken bij Billabong, want om 8:15 ging mijn vlucht naar Albury. Gek hoe je in anderhalve week zo gehecht kunt raken aan een hostel, en sommige inwoners. Gelukkig is er facebook.

Tussen het vliegveld van Albury en het hostel waar ik nu ben zit welgeteld 8,1 kilometer, en helaas geen bussen hier in het weekend. Gelukkig was ik nog geen twee minuten aan het lopen of er stopte een attente oude heer naast me met de vraag 'where ya going?', waarop ik kon instappen en hij me met zijn roestige oude Holden Commodore voor de deur van het hostel afzette.

Het is hier aardig uitgestorven. Gisteren kwamen er gelukkig een Franse, Jennifer, en een Italiaan, Fabio, aan, allebei met de auto op weg van Sydney naar Melbourne, ze hadden besloten hier te overnachten. Ze waren allebei al 1,5+ jaar in Australië, dus een hoop verhalen gehoord. Fabio's auto lekte olie op 3 plekken, en hij had nog 300 kilometer te gaan naar Melbourne. Ben benieuwd of hij het overleefd heeft.

Vandaag was er helemaal niemand hier, en ik had geen zin om heel de dag in bed te liggen, dus ben ik naar het centrum gegaan (ik moest trouwens wel, want ik moest in het info centre uitvogelen hoe ik in Corryong zou komen. Uiteraard gelopen, 5,7 kilometer, heen en terug. Ik mis mn fietsje.

Morgen om 2 uur 's middags met de bus naar Corryong, waar ik terecht kan in een door het bedrijf gehuurd huisje, waar ik met 3 andere backpackers die daar ook gaan werken, kom te wonen. Denk ik. We zien het wel :)

  • 08 December 2013 - 12:57

    Ome Jack:

    he knilles,
    leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat ,ben benieuwd hoe het je zal gaan bevallen op het werk en wat je allemaal gaat doen,zit met "spanning" te wachten op de foto's,
    groetjes en succes ,ome Jack
    oja heb toch nog een go pro kunnen bemachtigen

  • 08 December 2013 - 13:18

    Astrid:

    Hey Kees,
    Leuk om jou verhalen te horen mooi geschreven. Goed dat je het prima naar je zin hebt. Geniet ervan je leert veel van deze reis. Gr. Henry en Astrid X

  • 09 December 2013 - 11:04

    Moeke:

    ha die Kees,

    da's nie gek 40 dollar voor anderhalf uur!!
    via je sms van vanmorgen weet ik al dat het huisje toppie is. we wachten rustig af tot je internet hebt.
    hoop dat het werk ook goed zal bevallen. ook wij zijn benieuwd naar de foto's, maar doe maar rustig aan, alles op zunne tijd
    dikke kus en groetjes van half driel :) moeke

  • 12 December 2013 - 15:34

    Ellen :

    Heeeee die keeees,
    De avonturen zijn al begonnen, lees ik.
    Heb je al een oude fiets op de kop kunnen tikken?? , want zo slijten die schoenen goed, zijn ze niet gewend. Ik begreep van je moeder dat je op moment niet veel internet hebt, dus hoop maar dat je dit toch binnenkort kunt lezen. Veel succes met werken, en plezier met de andere backpackers, groetjes Tantel. Het ga je goed. X

  • 16 December 2013 - 14:38

    Gonnyvortman:

    Hoi kees wat geweldig dat je alwerk hebt ik heb nu pas je stukjes gelezen ben niet zo handig maar nu is t me gelukt dus je hoort nog verder. Succes jongen en geniet ervan. Heel veel groetjes eh liefs uit boxtel. O frits en t gonny. Pas goed op jezelf.

  • 16 December 2013 - 14:40

    Gonnyvortman:




  • 20 December 2013 - 20:05

    Arno En Diana Schuurmans:

    Hoi Kees,
    Leuk om te lezen dat het goed met je gaat.
    Wij wensen jou al vast een fijne feestdagen en een goed nieuwjaar.
    Geniet ervan en heel veel groetjes vanuit de nederlandstraat

  • 21 December 2013 - 19:32

    Mary Van Dulmen:

    Hey Kees,
    Het grote avontuur is al goed van start gegaan lees ik. Je hebt een fantastische manier van schrijven, maar dat wist ik al van sanne. Blijf vooral mooie verslagen schrijven, dan zullen wij ze met veel plezier blijven lezen. Kees werk ze en geniet vooral ook van je vrije tijd.
    groetjes Mary

  • 21 December 2013 - 23:48

    Tante Marjan:

    Ha die Kees, wa kunde gij mooie verhalen schrijven! Ik hoorde van je ma dat je misschien nog wel langer blijft.
    Heb je een leuke baan en verdiend goed ? Nou geniet ervan jongen en ik wens je nog hele fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar. Ik heb je ook een kaart gestuurd,maar die zal wel niet op tijd aan komen. We blijven je volgen.Groetjes tante marjan.

  • 24 December 2013 - 00:56

    Frans En Berta Heslenfeld:

    Hé Kees...
    Het is leuk om je berichten te lezen en...nu op... naar je eerste baantje!
    We wensen je fijne kerstdagen en een heel mooi 2014.
    Geniet van dit prachtige avontuur...een maak er wat moois van!!!

    groetjes Franse en Berta

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

AUSTRALIË BBQ MATE

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 893
Totaal aantal bezoekers 18471

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2024

Thuis

06 November 2013 - 10 Juli 2014

Australië 2013/2014

Landen bezocht: