Surfcamp, Billabong Gardens & Werk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu Surfcamp, Billabong Gardens & Werk! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

Surfcamp, Billabong Gardens & Werk!

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

30 November 2013 | Australië, Sydney

Aangezien ik vragen begin te krijgen of ik nog wel in leven ben, zal ik jullie weer even bijpraten over mijn Australie avontuur. Zo avontuurlijk waren de afgelopen dagen helaas niet, werk zoeken is voornamelijk saai. Maar het was niet voor niks, ik heb een baan gevonden!

First things first, Surfcamp. Belachelijk vermoeiend, verrassend moeilijk, maar vooral ontzettend leuk. 8 lessen in 5 dagen, die er ongeveer zo uitzagen:
- Half slaapdronken om half 8 's ochtends jezelf in je halfnatte ijskoude wetsuit hijsen
- Het hele strand afrennen als warming up
- 'Dry practice', op je zelf-in-het-zand-getekende surfboard liggen en zo de stappen een voor een leren van de instructors (allemaal typische 'surfdudes', kleine gebruinde mannekes met lange blonde haren en een Rip Curl petje achterstevoren op hun bol).
- Dan eindelijk met z'n allen het water in, en de surfplank op. De eerste lessen lig je er meer af dan op, maar naarmate de week vordert wil het toch aardig lukken.
- Als je dan na 2 uur compleet bekaf bent en je 10 keer in je gezicht bent gemept door je eigen surfboard (een jongen is een halve voortand verloren, zonder gein), kun je aanschuiven aan een heerlijke all you can eat lunch, om het vervolgens in de middag allemaal nog een keer te doen.

's Avonds was iedereen vrij om te doen wat 'ie wilde, maar door de vermoeiende dagen lag bijna iedereen om 10 uur al op een oor. Desalniettemin, heerlijke tijd gehad daar.

Aan het eind van de week met de bus terug naar Sydney, daar op zoek gegaan naar een goedkoop hostel met gratis internet, zodat ik naar hartelust op zoek kon naar een baan. Eerst geld verdienen, dan pas uitgeven. Ik kwam uit op Billabong Gardens, een klein hostel met een hele 'huiselijke' sfeer. Er is een gezamelijke woonkamer met een gigantische bank die om een grote TV heen staat, en elke dag zit ik om half 7 's avonds met mn bordje avondeten op de bank voor de tv Friends te kijken met twee duitsers en een zweed.
Er is een Aldi in de buurt (ofja, in de buurt... Op google maps leek hij een stuk dichterbij, pokke eind), waar ik als een volwaardige backpacker op mn slippers mn karretje met huismerkproducten vol heb gegooid.
Ik slaap in een 6 persoons 'dorm', met eigen badkamer (lees: vochtig hok met een douchekop die op tepelhoogte hangt, en zo klein dat ik ik zonder knoeien in de pot kan pissen terwijl ik sta te douchen). Een van m'n kamergenoten is een nogal aparte canadees, die elke keer naar de badkamer loopt als hij een scheet moet laten, in de overtuiging dat ik hem dan niet hoor.

Overdag een hoop schijnheilige sollicitaties schrijven, en wonder boven wonder was het de derde dag al raak! 9 december kan ik beginnen in een 'warehouse' in de buurt van een stadje genaamd Albury (een kleine 400 kilometer ten zuidwesten van sydney), waar graan word gereinigd, verpakt, opgeslagen en vervoerd. waarschijnlijk word het dus heel de dag met zware jutezakken vol graan sjouwen. Niet echt een droombaan, maar ik kan er 40 uur per week terecht, en het loon is voor Nederlandse begrippen belachelijk hoog :D.

Vond het wel een beetje te mooi om waar te zijn om zo snel aangenomen te worden, zonder dat er om verdere details/een interview werd gevraagd. Ik heb het bedrijf op internet opgezocht, en het blijkt een aardig groot en professioneel bedrijf te zijn. http://www.uppermurrayseeds.com.au/ voor de geinteresseerden, ik zou dan in de 'cleaning plant' in corryong aan de gang kunnen. We zullen zien hoe het loopt.

Helaas zit er tussen nu en 9 december nog een flinke week, dus dat worden nog een aantal Friends afleveringen en canadese scheten.
Ik zal jullie op de hoogte houden van hoe het allemaal uitpakt, tot dan!

  • 30 November 2013 - 10:58

    Hermien Van Engelen:

    Wat heb je dat toch mooi geschreven Kees, echt een genot om op deze manier je avonturen te lezen en wat fijn dat je al zo snel een baantje hebt gevonden, super! Heel veel succes, we hopen snel nog meer highlightsvan je te kunnen lezen! Liefs en dikke kus van de Engeltjes X

  • 30 November 2013 - 15:04

    Pa Ma Tom En Oma Toosje:

    oma Toosje heeft net je verhaaltje gelezen en heeft er van genoten. je moet van oma goed uitkijken met je rug met zakken sjouwen. ze wenst je veel succes met je baan en hoopt dat alles goed komt.
    veel plezier en een dikke kus :)

  • 01 December 2013 - 01:39

    Tantel:

    Hoi Kees, ik heb je gevonden met de site, via een link van jullie mam.
    Je hebt leuke verslagen geschreven, dat gat je goed af.
    Veel succes met je werk. En hopelijk krijgen we binnenkort nog meer leuke verhalen te lezen.
    Heel veel groetjes van ons allen, tantel. X

  • 01 December 2013 - 15:20

    Tante Jolanda:

    Ha die Kees.
    Leuk om je verhaal te lezen.
    Wij gaan straks naar oma Huub om sinterklaas te vieren zal wel raar zijn zonder jou.
    Maar jij zit mooi met de Canadees friends te kijken ook leuk.
    Grapje !!! Super tof dat je al een baan hebt .We kijken uit naar je volgende verhaal.
    Groetjes de stoofjes

  • 06 December 2013 - 17:58

    De Van Rooijkes:

    Hoi Kees,
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik hoor net van jullie mam dat je bijna gaat vliegen naar je nieuwe werkplek. We wensen je veel plezier. Zijn benieuwd naar het vervolg van je avonturen.
    groetjes van ons Hans Erna Tijn en Cas

  • 07 December 2013 - 08:12

    Hennie:

    Hoi Kees heerlijk om je verslag te lezen. Het gaat je goed.
    Hele dikke kus van ons. Hans, Hennie,Marvin en Mike

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

AUSTRALIË BBQ MATE

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 711
Totaal aantal bezoekers 18495

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2024

Thuis

06 November 2013 - 10 Juli 2014

Australië 2013/2014

Landen bezocht: