Vlucht, Sydney & Melaleuca - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu Vlucht, Sydney & Melaleuca - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

Vlucht, Sydney & Melaleuca

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

15 November 2013 | Australië, Sydney

Wat is Australie een godgruwelijks end ver weg! Van Nederlandstraat 17 te Kerkdriel tot Wake Up Hostel te Sydney duurde een kleine 33 uur. 33 uren van klef vliegtuigvoedsel, jankende baby's, geen slaap, en franse medepassagiers die met een verlegen 'excuse moi' elk uur minstens vijf keer over je heen klauteren omdat ze naar de wc moeten. Maar hey, mijn bagage en ik zijn veilig in Sydney aangekomen, dus ik mag niet klagen.

De eerste paar dagen sliep ik in het 'Wake Up Hostel', in een achtpersoonskamer. Er valt geen kwaad woord over het hostel te zeggen, alles is goed geregeld. Het was wel even wennen aan de dronken kamergenoten die om drie uur 's nachts met een hoop kabaal binnen komen vallen, maar een paar oordopjes doen wonderen. Een van die dronken kamergenoten werd de tweede ochtend met een Mike Tyson tattoo op zijn gezicht wakker, pure angst in zijn ogen toen hij het in de spiegel zag. Heb me kapotgelachen. Uiteindelijk bleek hij afwasbaar te zijn.
De jetlag viel opzich mee, na een paar nachten flink slapen was de vermoeidheid zo goed als weg.

Sydney is als stad vrij weinig aan, het is eigenlijk een soort Londen met mooi weer. En een heleboel Chinezen. Of Japanners, weet ik veel. Aziaten in Sydney zijn te vergelijken met Polen in Nederland. Het is in ieder geval niet echt het idee dat ik bij Australie had.

Woensdagochtend zijn we met een organisatie genaamd Ultimate Oz voor 3 dagen naar 'Camp Melaleuca' vertrokken. Met 'we' bedoel ik de groep Nederlanders waarmee ik hier naar toe ben gevlogen (geregeld via een reisorganisatie in Nederland, Activity International). Melaleuca is het tegenovergestelde van Sydney. Het ligt ongeveer drie uur rijden boven Sydney, in Nelson Bay. Overnachten in houten hutjes tussen de felgroene bomen en geluiden van onbekende dieren, heerlijk. In de buurt van Melaleuca ligt een soort mini-woestijn, waar we met een aantal '4 wheel drives' naar toe zijn gereden om te gaan sand boarden. Verder ook nog een heel eind gewandeld door een nationaal park, met ontzettend mooie uitzichten, en tussen dolfijnen gevaren. Het eten was daar ook goed binnen te houden, elke dag vers fruit, brood, en eieren, en 's avonds bbqen.

Ik ben tot en met maandag nog in Sydney voor de laatste paar dagen van het Ultimate Oz programma. Morgen in de middag een Beach-tour, in de avond een kroegentocht, en zondag een dag om bij te komen en een paar dingen te regelen. Maandag vertrek ik naar '7 Mile Beach' in Gerroa, om voor voor het eerst te gaan surfen! 5 dagen surfen, bbqen, en slapen aan het strand.

Daarna zie ik wel :)

  • 15 November 2013 - 12:04

    Hettie Peffer:

    Hoi Kees,ik heb je eindelijk gevonden via Facebook van Sander. Leuk zo jou verslag te lezen, geniet ervan.

    Groetjes Hettie

  • 18 November 2013 - 11:38

    Genol & Marjan:

    Veel plezier down under!

    Groeten!

  • 23 November 2013 - 21:05

    Pa Ma En Tom:

    ha die Keesie,
    leuk dat je er ook al foto's hebt opgezet! wij hebben al heel veel foto's van je surfcamp gezien, via een link naar het surfcamp die we van Hermien hebben gehad. je kunt hierop zien dat het inderdaad hard werken is geweest, maar het zijn mooie plaatjes geworden!! dikke kus van ons alledrie

  • 29 November 2013 - 18:56

    Ome Jack:

    hee knilles ,eindelijk heb ik jou gevonden althans de site da, leuk om te lezen dat je dit al hebt mee mogen maken en veel plezier in hebt beleeft.
    Heb de foto's al bij je pa en ma gezien, goed ook van je dat je al werk hebt gevonden pffff zal wel zwaar zijn met al die zakken om je heen.
    laat eens iets wat vaker van je horen en wat meer foto's en dan wens ik je verder veel plezier en tot het volgend verslag,
    groetjes uit het natte nederland ,ome Jack

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kees

AUSTRALIË BBQ MATE

Actief sinds 09 Jan. 2014
Verslag gelezen: 682
Totaal aantal bezoekers 18470

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2024

Thuis

06 November 2013 - 10 Juli 2014

Australië 2013/2014

Landen bezocht: