Perth, Westkust, Broome, Darwin & Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu Perth, Westkust, Broome, Darwin & Bali - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Kees Leeuw - WaarBenJij.nu

Perth, Westkust, Broome, Darwin & Bali

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees

05 Juni 2014 | Indonesië, Kuta

'Life is what happens to you while you're busy making other plans.' Klein waarheidje wat ons mam een tijdje geleden vertelde. En als ik mijn reis tot nu toe zou moeten samenvatten in een paar woorden, zou dat kleine waarheidje perfect volstaan.
Zo vlieg je naar Perth met het idee om je eigen auto te kopen en Australië rond te rijden, en zo zit je een kleine maand later met een Bintang op het strand naar een zonsondergang te kijken op het kleine paradijsje dat Gili Trawangan heet.

We beginnen bij het begin. Rond middernacht in Perth geland, en met de bus en benenwagen Planet Inn bereikt, een hostel qua grootte en sfeer vergelijkbaar met Billabong Gardens in Sydney. De volgende dag aan de praat geraakt met Roisín, Taylor, Ben en Greg, die een 4WD gingen verplaatsen voor een huurbedrijf dat de auto nodig had in Broome, en nog een plaatsje vrij hadden. 7 Dagen om de auto van Perth naar Broome te krijgen via de westkust, een kleine 2800 kilometer. Na een aantal geweldige dagen/nachten in Planet Inn konden we dus op naar het noorden, de zon achterna! Om vervolgens na 3 uur aan de kant van de weg, in het donker, met langsrazende roadtrains (belachelijk grote vrachtwagens), te stranden omdat de onderkant van de auto nog maar half vastzat en over het asfalt heen denderde. Met behulp van een man die zo aardig was om te stoppen een noodoplossing gemaakt, en naar het dichtstbijzijnde dorpje gereden, waar de auto de volgende dag binnen een paar minuten gerepareerd was. De rest van de trip hebben we op een lekke band na gelukkig geen problemen meer gehad.

De westkust van Australië is heerlijk. Relaxte stadjes aan witte stranden, verbonden door lange lappen asfalt met hier en daar een roadhouse. Het water is lichtblauw en na een paar dagen richting het noorden rijden ook heerlijk warm, en gevuld met koraal, kleurrijke vissen, lome megaschildpadden, dolfijnen, walvishaaien en een hoop meer. Elke dag een prachtige zonsondergang, en 's nachts een heldere lucht met meer sterren dan ik in Nederland ooit gezien heb.

Eenmaal in Broome aangekomen afscheid genomen van 't trouwe autootje, en na een paar heerlijk luie en zonnige dagen op de bus gestapt voor een rit van 29 uur naar Darwin, waar we een paar dagen hadden voordat we naar Bali vlogen :)

Bali is een gekkenhuis. Australië is dunbevolkt, Nederland is dichtbevolkt, Bali is compleet volgestouwd. Overal winkeltjes en zusjes en zootjes, die ditjes en datjes aanbieden, waaronder in de meer toeristische plekken altijd een I ♥ Bali hemd en een flesopener in de vorm van een lul. De straten zijn zo druk dat je met een scooter sneller komt waar je wilt zijn dan met een auto, en verkeersregels bestaan hier geloof ik niet. Op een gehuurd scootertje meedoen aan de chaos was dan ook een ervaring voor het leven.
Dichtbij Bali liggen de Gili eilanden, drie kleine picture perfect paradijsjes waar paard & wagen de enige vorm is van openbaar vervoer. Azuurblauwe zee, heerlijk relaxte bevolking, 's avonds vuurshows tijdens het diner, en bintangs op het strand.

Gisteren zijn Taylor & Greg teruggevlogen naar Darwin (afscheid nemen blijft kut), nadat hun vlucht twee keer verzet was door een vulkaanuitbarsting hier ergens in de buurt. Ben had nog net geluk met zijn vlucht en kon nog richting Sydney voordat alle vluchten voor die dag geannuleerd werden vanwege de aswolk. Roisín was achtergebleven in Darwin, waar ze een baantje had gevonden. Vanaf nu dus weer alleen! Alhoewel ik 'alleen' aan het reizen ben, kan ik de de dagen dat ik alleen ben geweest op één hand tellen.

De paar dagen in de Gili eilanden hebben me lekker gemaakt voor tropische eilanden, en na een kijkje op de kaart bleek Fiji niet zo heel ver weg hiervandaan. Zaterdag vlieg ik via Brisbane naar Nadi, Fiji!

• 05 Juni 2014 - 09:45

Britt Dekker:

jeetje Kees, wat heerlijk! lekker genieten jij! X

• 05 Juni 2014 - 10:33

Jasmijn Van Engelen:

Ah wauw kees! Ik ben zo jaloers!!

• 05 Juni 2014 - 17:52

Jack:

oke kees ,schitterend zoals jij dat doet en blijf je hart maar volgen wie weet waar je dan weer uitkomt,
    geniet er lekker va, dit maak je niet veel mee en tot over 2 maandjes want ja het begint nu toch echt wel af te tellen ,
    groetjes ome Jack

• 05 Juni 2014 - 20:31

Pa, Ma En Tom:

ha die Keesie , er zijn wel eens mensen die vragen of we je niet gaan opzoeken en dan zeg ik dat we dat niet gaan doen, maar nu ik dit verslag van zonsondergangen, witte stranden, dolfijnen emxevoort lees krijg ik toch wel de neiging om mn koffers te gaan pakken! haha :):)
    geniet nog lekker van de komende maanden, "ge het er hard voor gewerkt!"
    doe voorzichtig , maak veel foto's en zaterdagavond drinken 'n borrel op jou, op ons feest. Als wij aan het feesten zijn, zit jij in het vliegtuig of op het vliegveld! wij zullen ook foto's van het feest maken. We hebben in augustus genoeg foto's te bekijken!!
    liefs en dikke kus pa, ma en Tom en natuurlijk ook de groeten van de opa's en de oma's XXXXXXX

• 05 Juni 2014 - 23:35

Marjan De Leeuw:

Ha die Kees wa kunde toch mooie verhalen schrijven en wat leuk wat je tot nu toe allemaal gedaan hebt. Nou maak er nog een goeie 2 maanden van maar da zal wel lukken . Tot augustus jongen, dan heb je ons allemaal heel wat te vertellen. Geniet er nog van. Groetjes van alle Leeuwkes hier !!!

• 06 Juni 2014 - 10:17

Almiqui:

Wat een droom! Klinkt geweldig! Dikke knuffel

• 07 Juni 2014 - 22:21

Marjo De Rouw:

Je bent nu in Fiji , zal wel lekker warm zijn . Geniet zoveel je kunt.

• 18 Juni 2014 - 08:44

Hettie :

Hoi Kees,wat fijn dat je het goed naar je zin hebt. Je zult weer moeten wennen als je in Nederland komt,maar dat duurt nog even. Geniet ervan en tot ziens.

• 24 Juni 2014 - 14:06

Groep 7c (De Klas Van Tom):

Hoi Kees

We hebben gehoord dat je binnenkort weer terug bent.
    Je bent altijd van harte welkom bij ons in de klas.
    We hopen dan natuurlijk wel dat je geen jetlag hebt!

Groeten van Kim, Nick, Thomas, Menno, Thijmen, Romy, Daniël, Femke, Samanta, Bart, Nancy, Reinoud, Sander, Noortje, Thijs, Mark, Julia, Tom (je broertje!!), Sanne, Fenne, Roman, Lennart, Amelia, Maud en Meneer Antoon

Groeten en nog een fijne tijd Down Under!